Pubget: fent més ràpid l’accés als articles en text complet (PDFs)

El personal de la biblioteca es complau d’anunciar que el CRAI ha incorporat la ‘Universitat de Barcelona’ a Pubget, un motor de cerca de publicacions en ciències de la vida, per oferir un accés més ràpid als arxius en PDF de les seves publicacions.

Pubget és un servei gratuït que permet buscar a  revistes biomèdiques per trobar la informació que es necessita i accedir directa i ràpidament als PDFs, obviament quan la publicació està subscrita pel CRAI directament o pel CBUC, o quan es tracta de publicacions en accés lliure. Així doncs, Pubget permet veure i compartir (respectant les normes del copyright) els articles en pdf.

Recomanacions: en entrar apliqueu el filtre de la nostra institució: Universitat de Barcelona. Els resultats apareixen a l’esquerra: els que tenen pdf directament accessible tenen la corresponent icona, però dels altres no oblideu d’explorar els Additional links, a la dreta de la pantalla, perquè podeu tenir sopresses! Ah, i no oblideu que, com fins ara, el recercador segueix essent l’eina segura per accedir a les nostres publicacions electròniques i el catàleg per veure els anys que tenim en paper i també, o no, en versió electrònica.

Pubget també proporciona eines clares com PaperPlane que ens permet cercar a PubMed, canviar la Visualització a Abstract (Dispaly=Abstract) i accedir al PDF a Pubget. PaperPlane és un bookmarklet que pot explorar gairebé qualsevol pàgina web que contingui una cita, i ens portarà al PDF d’aquesta cita a Pubget. (Recordeu: la condició és que es tingui accés per subscripció a aquest document o que sigui de lliure accés). PaperPlane funciona millor a PubMed, Wiley, i ScienceDirect, però també ho fa en molts d’altres llocs. Feu un cop d’ull a la pel·lícula per saber més sobre com funciona i com s’instal·la (afegir botó a la Barra d’adreces o Firefox plugin).

Seguiu Pubget a Facebook

Més informació:

Pubget Help

Analysis of PubGet — An Expedited Fulltext Service for Life Science Journal Articles | Disruptive Library Technology Jester

[…] resource for anyone interested in research, ResearchBlogging.org news, June 10, 2009, By Dave MungerPubget Speeds Up Science Journal Searches, Provides Marketing Tools, Xconomy, June 23, 2009, By Ryan McBrideGet PDFs ASAP with Pubget, Bitesize Bio, June 25, 2009, By […]

Preferits/Compartir

Aquesta entrada s'ha publicat en Articles, Farmàcia, Revistes, Videos i etiquetada amb , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Pubget: fent més ràpid l’accés als articles en text complet (PDFs)

1. Retroenllaç: Pubget. Nou recurs activat al ReCercador « Blog RecInfo -Recursos electrònics CRAI UB-

Els comentaris estan tancats.