Els tomàquets ecològics tenen més antioxidants que els de cultiu tradicional

Els tomàquets de cultius ecològics tenen un nivell més elevat de compostos fenòlics que els tomàquets de cultius convencionals. Aquesta és la conclusió a la que ha arribat un estudi dut a terme a la Universitat de Barcelona pel Grup de Recerca d’Antioxidants Naturals de la UB, dirigit per la professora Rosa M. Lamuela. Amb anterioritat a aquesta conclusió, el mateix grup de recerca, ja havia demostrat que el contingut de polifenols era més alt en sucs de tomàquet i en quètxups ecològics que en els convencionals.

Els compostos fenòlics són molècules orgàniques que es troben en molts vegetals i que s’ha demostrat que tenen un efecte beneficiós per a la salut humana, ja que són antioxidants naturals amb un gran interès nutricional associat a la prevenció de malalties cardiovasculars, degeneratives i del càncer.

Per a aquest estudi, l’equip ha utilitzat la varietat de tomàquet Daniela, de la que n’ha determinat el perfil fenòlic mitjançant el mètode de la cromatografia líquida acoblada a espectrometria de masses, gràcies al qual s’han identificat 34 compostos fenòlics diferents en els tomàquets. A l’estudi, publicat al Journal of Agricultural and Food Chemistry, també hi han participat els investigadors Olga Jáuregui, dels Centres Científics i Tecnològics de la UB (CCiTUB), i Alexander Medina Remón, que juntament amb Rosa M. Lamuela i Anna Vallverdú Queralt, formen part del Departament de Nutrició i Bromatologia de la UB, de la Xarxa de Referència en Tecnologia d’Aliments de la Generalitat de Catalunya (XaRTA) i de l’Institut de Recerca en Nutrició i Seguretat Alimentària (INSA-UB).

Aquesta entrada ha esta publicada en Aliments, Articles, Ciència, Farmàcia. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.