“Seminario Internacional de Epilepsia y Neurodegeneración”

Aquest divendres 13 de juliol, a l’Aula Magna de la Facultat de Farmàcia, tindrà lloc el “Seminario Internacional de Epilepsia y Neurodegenarción” organitzat pel catedràtic Antoni Camins Espuny, del Departament de Farmacologia i Química Terapèutica, i pel Dr. Carlos Beas Zarate, de la Universitat de Guadalajara (Mèxic).

El Dr. Camins és, amb la Dra. Mercè Pallàs, investigador principal del Grup de Recerca en Envelliment i Neurodegeneració (GREN) i és membre de Ciberned (Centro Investigación Biomédica en   Red Enfermedades Neurodegenerativas), centre d’investigació cooperatiu i virtual que reuneix als millors investigadors espanyols, amb la missió de facilitar la transferència del resultats de la investigació bàsica a la realitat clínica amb la finalitat de combatre les malalties neurodegeneratives.
Us convidem a llegir articles destacats del grup de recerca GREN i a assistir a aquest seminari. Aquests articles es troben en revistes subscrites pel CRAI de la UB:

•  Tajes M, Gutierrez‐Cuesta J, Folch J, Ortuño‐Sahagun D, Verdaguer E, Jiménez A, Junyent F, Lau A, Camins A, Pallàs M. Neuroprotective role of intermittent fasting in senescence‐accelerated mice P8 (SAMP8). Exp Gerontol. 2010, 45:702‐710.
  •  Camins A, Pizarro JG, Alvira D, Gutierrez‐Cuesta J, de la Torre AV, Folch J, Sureda FX, Verdaguer E, Junyent F, Jordán J, Ferrer I, Pallàs M. Activation of ataxia telangiectasia muted under experimental models and human Parkinson’sdisease. Cell Mol Life Sci. 2010, 67:3865‐3882.
  •  Crespo‐Biel N, Camins A, Gutiérrez‐Cuesta J, Melchiorri D, Nicoletti F, Pallàs M, Canudas AM. Regulation of GSK‐3beta by calpain in the 3‐nitropropionic acid model. Hippocampus. 2010, 20:962‐970.
  •  Del Valle J, Duran‐Vilaregut J, Manich G, Casadesús G, Smith MA, Camins A, Pallàs M, Pelegrí C, Vilaplana J. Earlyamyloid accumulation in the hippocampus of SAMP8 mice. J Alzheimers Dis. 2010, 19:1303‐1315.
  • De Lemos L, Junyent F, Verdaguer E, Folch J, Romero R, Pallàs M, Ferrer I, Auladell C, Camins A.  Differences inactivation of ERK1/2 and p38 kinase in Jnk3 null mice following KA treatment. J Neurochem. 2010, 114:1315‐1322.

També us volem recordar que podeu trobar llibres relacionats amb aquesta temàtica buscant al catàleg del CRAI la matèria “Malalties neurodegeneratives“.

Aquesta entrada s'ha publicat en Articles, Conferències, Jornades, Revistes, Seminaris, UB i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.