Abel Mariné, premi Ramón Turró 2012

Abel Mariné, Catedràtic del Departament de Nutrició i Bromatologia de la Facultat de Farmàcia de la UB, va rebre el passat 5 d’octubre el III Premi Ramon Turró a una trajectòria d’excel·lència en el camp de la nutrició.

El premi, lliurat pel Centre Català de la Nutrició de l’IEC (CCNIEC), vol reconèixer la tasca de Mariné en l’àmbit científic nacional i internacional i per les seves tasques investigadores, de gestió, acadèmiques i divulgadores.

Entre els mèrits de Mariné, catedràtic emèrit de la Universitat de Barcelona i membre de la Secció de Ciències Biològiques de l’IEC, destaquen la seva gestió universitària i  la recerca en els ensenyaments de Farmàcia, Ciència i tecnologia dels aliments i Nutrició humana i dietètica. També ha dut a terme  més de dos-cents cinquanta treballs d’investigació relacionats amb les ciències dels aliments i la nutrició, especialment en el camp de les amines biògenes i poliamines dels aliments.

L’acte va tenir lloc a la Sala Prat de la Riba de l’IEC i va ser obert pel director del CCNIEC Jordi Sales i presidit per Antoni Mateu, director de l’Agència de Salut Pública de Catalunya de la Generalitat, Domènec Vila, director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries de la Generalitat i pel president de L’IEC, Salvador Giner.

Si voleu conèixer més a fons la figura d’Abel Mariné podeu veure l’entrevista d’UBTV “15 minuts amb… Abel Mariné”

Aquesta entrada ha esta publicada en Aliments, CTA, Notícies, Nutrició, Premis. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.