Premi UB – Ferran Adrià amb Gallina Blanca

El passat 8 d’octubre es van lliurar els guardons de la segona edició del Premi UB-Ferran Adrià amb Gallina Blanca, en un acte que va tenir lloc a l’aula Ramón y Cajal de l’Edifici Històric de la UB.
Els premiats van rebre el guardó davant la presència i participació del Rector de la UB, Dr. Dídac Ramírez, del Director del Campus de l’Alimentació de Torribera de  la UB, Màrius Rubiralta, de la tinent d’Alcalde de Santa Coloma de Gramenet, Lídia Guitart, de Ferran Adrià, xef i Doctor Honoris causa per la UB,  de Montse Carbó, Directora de Comunicació de Gallina Blanca Star i d’Antoni Mateu, Director de l’Agència de Salut Pública. El millor treball d’entre la trentena de presentats va ser Química tres estrelles. Fisicoquímica de la cuina molecular, on el jove estudiant de batxillerat Xavier Hernández Alias explica com les tècniques culinàries dels grans restaurants basades en la fisicoquímica es poden reproduir a casa o al laboratori de l’escola.
La iniciativa té com a objectiu  fomentar l’interès pels estudis  d’alimentació i nutrició de grau superior entre els estudiants de batxillerat. En aquest sentit, la UB ha fet una gran aposta, fent que el Campus de l’Alimentació de Torribera, vinculat al Campus d’Excel·lència Internacional HUBc, sigui un centre de referència en l’estudi i la recerca en aquest àmbit,  amb els graus de Ciència i Tecnologia dels Aliments i de Nutrició Humana i Dietètica.
El jurat del concurs ha comptat amb representants de la Universitat de Barcelona, la Fundació Alícia, el centre CETT de la UB, l’Agència Catalana de Seguretat Alimentària, l’Associació Catalana de Ciències de l’Alimentació, la Fundació Triptolemos, l’Associació Espanyola de Dietistes-Nutricionistes, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i Gallina Blanca.

Aquesta entrada ha esta publicada en Alimentació, Aliments, CTA, Nutrició, Premis. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.