“Som allò que llencem”

cartell_malbaratamentUna de les conseqüències d’ aquesta crisi que vivim és la revisió de l’ús que hem fet fins ara dels recursos dels que disposem.  Així, sorgeixen iniciatives com la posada en marxa per la Universitat de Barcelona i la fundació Banc dels Aliments «Som allò que llencem»,  que pretén obrir un debat sobre el malbaratament alimentari. A més, el 2014 ha estat declarat Any Europeu contra el Malbaratament d’Aliments.

La campanya «Som allò que llencem» serà presentada demà 5 de març, a les 13h, al Campus de l’Alimentació de Torribera de la UB.

En la presentació, presidida per Misericòrdia Garcia, comissionada per a Desenvolupament Social i Envelliment de la UB, hi intervindran Antoni Sansalvadó, president del Banc dels Aliments, Mercè Pallàs, vicedegana d’Afers Acadèmics i Estudiants de la Facultat de Farmàcia, Màrius Rubiralta, director del campus de l’Alimentació de Torribera, i un representant de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, ciutat on es troba el Campus de l’Alimentació.

A l’acte, Abel Mariné, catedràtic emèrit del Departament de Nutrició i Bromatologia de la Facultat de Farmàcia, farà una xerrada sobre la caducitat dels aliments. Jordi Peix, vicepresident  del Banc dels aliments, presentarà el pla de lluita contra el malbaratament alimentari i Antoni Massanés, director general de la Fundació Alícia i investigador de l’Observatori de l’Alimentació de la UB (ODELA), presentarà la Guia per a la reducció del malbaratament alimentari en el sector de l’hostaleria, la restauració i el càtering, elaborada juntament amb l’Oficina de Medi Ambient de la UAB.

L’acte, impulsat pel Comissionat per al Desenvolupament Social i Envelliment de la UB, compta amb el suport del Campus de l’Alimentació de la UB i d’Alumni UB.

imatge | Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació, Aliments, Campus de l'Alimentació de Torribera, UB i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.