Es presenten els resultats de l’estudi PREDIMED, sobre dieta mediterrània, liderat per investigadors de la UB

Fa pocs dies que les pàgines web de la UB i de la Facultat es feien ressò de la següent notícia:

S’han publicat a la revista The New England Journal of Medicine els resultats del grupOlives d’estudi Prevenció amb Dieta Mediterrània (PREDIMED).  PREDIMED reuneix 19 grups d’investigació procedents de diferents comunitats autònomes, i és coordinat pel Dr. Ramón Estruch de la l’Hospital Clínic i Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona. La Dra. Rosa M. Lamuela i el seu equip del Grup de Recerca d’Antioxidants Naturals de la UB de la Facultat de Farmàcia, també han participat en l’estudi. L’article presenta els resultats d’un assaig clínic en què s’avalua l’eficàcia de la dieta mediterrània en la prevenció primària de malalties cardiovasculars. Aquest assaig s’ha dut a terme entre els anys 2003 i 2011, amb més de 7.000 participants. Segons els autors, la dieta mediterrània enriquida amb oli d’oliva verge extra i fruita seca redueix en un 30 % el risc d’infart de miocardi, d’accident vascular cerebral o de mort per causa cardiovascular.

Referència bibliogràfica de l’article:

Estruch R, Ros E, Salas-Salvadó J, Covas MI, Corella D, Arós F, et al. Primary Prevention of Cardiovascular Disease with a Mediterranean Diet. N Engl J Med, 2013 Feb 25. [Epub ahead of print]. DOI: 10.1056/NEJMoa1200303

Al catàleg del CRAI, podeu trobar documents sota les matèries cuina mediterrània, fruita seca, oli d’oliva, antioxidants, polifenols, malalties cardiovasculars, infart de miocardi, malalties cerebrovasculars, etc. I per localitzar articles de recerca, feu servir les bases de dades bibliogràfiques especialitzades (PubMed, Scopus, WOK, etc.), accedint-hi des del web del CRAI.

Font: notícies UB

Aquesta entrada s'ha publicat en Ciència, Notícies, Nutrició, Recerca i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.