Llibre del mes: Official Methods of Analysis of AOAC International; Función social de las oficinas de farmacia

Aquest mes us destaquem dos llibres, un de compra: Official Methods of Analysis of AOAC International (18th ed., 2005, revision 1, 2006) i un altre, donatiu del professor de la facultat, Dr. Juan Esteva de Sagrera, que n’és editor: Función social de las oficinas de farmacia: dispensación y cuidado de la salud.

Portada AOAC International. Official Methods of Analysis of AOAC International (18th ed., current through revision 1, 2006). Gaithersburg (Md.) : AOAC International, cop. 2006.

Podeu consultar el contingut d’aquesta edició i de la Revisió 1.

Aquesta obra està considerada per experts de tot el món com a un recurs indispensable en laboratoris científics analítics. Aquesta edició és la recollida més extensa de mètodes analítics validats i disponibles. Entre d’altres, en trobareu relatius a suplements dietètics, aliments, begudes, productes agrícoles, en el camp microbiològic, farmacèutic, i mediambiental. La present edició actualitza abastament les informacions incloses a la darrera edició impresa, del 2000. Incorpora un nou capítol dedicat als suplements dietètics (51. Dietary Suplements. 50.1 Ephedra Alkaloids); i un subcapítol nou (Capítol 17, subcapítol 14).

PortadaEsteva de Sagrera, Juan, ed.; Pilar Martín Barea, coord. Función social de las oficinas de farmacia: dispensación y cuidado de la salud. Madrid : Elsevier, cop. 2007.

En aquesta obra es fa una reflexió profunda sobre quin és i quina ha de ser la funció de les oficines de farmàcia en la societat actual, de continus canvis i demandes específiques. El llibre s’estructura en tres parts. En la primera s’aborda la temàtica de la formació del farmacèutic i la intervenció de l’administració (dos capítols), en la segona es tracta la dispensació farmacèutica, la qual constitueix un dels eixos de l’activitat a les oficines de farmàcia (nou capítols). A través d’aquests nou capítols s’analitzen les funcions del farmacèutic comunitari, aspectes d’interès com els psicotropos, estupefaents i també aspectes referents a les plantes medicinals 0 a la cosmètica. Igualment és d’especial interès tot el referent a l’atenció a immigrants. La tercera part que consta de dos capítols aborda dos temes amb gran visió de futur: l’ús de la recepta electrònica i els medicaments d’abús. L’obra inclou la nova llei del Medicament, la Llei de Garanties i Ús Racional dels Medicaments i Productes Sanitaris publicada en el BOE del 26 de juliol del 2006. Més informació.

Aquesta entrada s'ha publicat en Adquisicions, Farmàcia, Medicaments i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.