18 de maig: Dia Internacional dels Museus

Dia Internacional dels Museus 1007Aviat tots els dies de l’any seran el Dia de… però avui és el Dia Internacional dels Museus i, d’entre tots aquells que tenen les seves portes obertes, us volem recomanar una visita a un d’ells que, després de la seva renovació, ha incrementat considerablement el seu nombre de visitants: el Jardí Botànic de Barcelona. Aquest museu mostra una representació de la vegetació de clima mediterrani, amb col·leccions de planta viva que estan en constant dinamisme: cada any es reprodueixen als vivers i es planten al Jardí noves espècies (hi ha unes 1.350). El Jardí Botànic és una institució municipal que rep el suport de l’Institut Botànic de Barcelona (CSIC-Ajuntament). Te una llarga història, però el referent més proper és el què avui es coneix com a Jardí Botànic Històric (reobert al públic l’octubre de 2003). Aquest jardí, situat als sots de la Foixarda (avinguda dels Muntanyans-Parc de Montjuïc), va ser creat l’any 1930 pel Dr. Pius Font i Quer (1888-1964) -químic, botànic eminent, autor o director d’obres destacades com el Diccionario de Botánica, Iniciación a la botánica : morfología externa i Plantas medicinales: el Dioscórides renovado (ja va per la 6ª edició) i extraordinari impulsor de la micologia a Catalunya, doctor en Farmàcia i professor que fou de la Universitat de Barcelona-. L’actual Jardí Botànic fou inaugurat l’any 1999. El seu web és molt informatiu, instructiu i atractiu. Hi podeu consultar la seva publicació mensual, Brolla, l’Agenda d’activitats i també podeu gaudir de l’apartat Les col·leccions, amb informació i imatges de plantes d’altres regions del món amb clima mediterrani com ara Califòrnia, Xile central, la zona més meridional de Sud-àfrica, i el sud i sud-oest del continent australià.

Si esteu en plena preparació d’exàmens i avui no hi podeu anar podeu fer-ho, per exemple, entre el 30 de maig i el 31 de desembre i veure l’exposició Els colors ocults de la natura. Ja ens comentareu la visita!

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions, Farmàcia, Llibres, Notícies, Revistes i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.