eXe-Learning: Una eina per a editar continguts oberts

eXe logoPotser ja coneixeu aquesta aplicació però creiem que, ara que a la nostra universitat estem fent el camí cap a noves formes de comunicació professor/alumnes, de transmissió de coneixements, de metodologies docents, i que presentem, precisament avui, el Campus Virtual de la UB basat en Moodle (en català), us pot ser útil veure aplicacions com eXe-Learning (en espanyol), un programa creat per la Auckland University of Technology i la Tairawhiti Polytechnic.
El projecte está finançat per la Tertiary Education Commission de Nova Zelanda. El Manual en línia es troba al Wiki-Educator.
Per descomptat que es tracta d’un més dels nombrosos productes o projectes que pretenen facilitar la tasca de crear continguts oberts al web, però avui us presentem aquest i esperem rebre els vostres comentaris al respecte. Un altre programa ja conegut i utilitzat per alguns professors de la UB en alguns Dossiers electrònics és el Hot Potatoes (la interfície està en anglès però el programa ofereix la possibilitat de posar-la en català i en d’altres idiomes). Ambdós aplicacions són compatibles amb Moodle.
Si voleu una bibliografia de llibres relacionats amb la creació d’aquests tipus de continguts aquí en teniu una.

Per als que voleu saber què és això de les llicències Creative Commons, us recomanem un article d’Ignasi Labastida, responsable del projecte de Creative Commons a l’Estat espanyol
i membre de la UB (CRAI. Unitat de Serveis als Usuaris.Àrea de Planificació i Serveis Acadèmics).

Des del CRAI, concretament des del Servei de Suport a la docència, i els corresponents Punts de Suport a la Docència (PSD) situats a cada biblioteca, oferim als membres de la UB el suport necessari en aquest camí cap a la innovació docent.

Aquesta entrada ha esta publicada en Aplicacions, Campus Virtual, Docència, Farmàcia. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.