Història de la farmàcia a Catalunya

GironaAquesta setmana han arribat a la biblioteca, via donatiu, un parell d’obres sobre la història de la farmàcia al nostre país.
La primera d’elles està relacionada amb els estudis universitaris farmacèutics.
Com ja deveu saber, la Facultat de Farmàcia, fundada a Barcelona per la Universitat de Barcelona el 1845, és l’única de tot Catalunya, però, sabíeu que al segle XIX hi va haver una altra? Durant el període que va del 1871 al 1874, a Girona hi va haver una altra facultat on es podien cursar els estudis farmacèutics. Tal com s’explica a l’estudi La Facultat de Farmàcia de Girona (1871-1874), un decret de 19 de gener de 1869, autoritzava la creació d’establiments docents sota la responsabilitat dels ajuntaments o de les diputacions. Podeu consultar aquest decret a la Biblioteca de Lletres, a la publicació Gaceta de Madrid, antecedent de l’actual Boletín Oficial del Estado. L’ajuntament de la ciutat de Girona va impulsar un d’aquests centres, la Universitat Lliure de Girona (article a RACÓ). El primer curs de la seva Facultat de Farmàcia va començar l’1 d’octubre del 1871.
L’estudi, elaborat per en Josep M. Calbet i Camarasa i per Daniel Montañà i Buchaca, ha estat guardonat amb el Premi especial Història de la Farmàcia Catalana commemoratiu del quinzè aniversari de la Societat Catalana d’Història de la Farmàcia. Us en recomanem la seva lectura i recordeu que teniu a la vostra disposició la Subguia temàtica d’Història de la Farmàcia.

En una propera entrada us parlarem de l’altra obra, Les Concòrdies de Barcelona del segle XVI, editada per Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona.

Aquesta entrada ha esta publicada en Farmàcia, Història, Llibres. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Història de la farmàcia a Catalunya

1. Retroenllaç: 50 anys de la Facultat de Farmàcia al Campus de Diagonal « Bloc de Farmàcia / Pharmacy Blog

Els comentaris estan tancats.