Màgia i Medicina a les obres de Harry Potter: una exposició

AlquimiaDo Mandrakes really scream?: Magic and Medecine in Harry Potter és el títol d’una curiosa exposició presentada (July 24 – November 30, 2007.) per la National Library of Medicine, dels National Institutes of Health (E.E.U.U.). L’exposició virtual acompanya una exposició real a la biblioteca. Els lectors i seguidors de les aventures -literàries i cinematogràfiques, entre d’altres- de Harry Potter (en català, en castellà), de J.K. Rowling,  sabeu, molt bé que una de les lliçons obligades dels estudiants a Hogwarts és l’anomenada ‘Potions‘ (pocions). Doncs, per exemple, dins l’apartat ‘Classes at Hogwarts‘ d’aquesta exposició trobareu algunes consideracions i algunes imatges d’obres clàssiques de la història de la Medicina propietat de la NLM que potser faran que quan esteu preparant -o vegeu a algú fent-ho- una fórmula magistral penseu alhora en els alquimistes més famosos de la història i en el protagonista literari i cinematogràfic més famós dels darrers temps: Harry Potter!

Si voleu podeu aprofondir en els vostres coneixements sobre ‘Alquímia‘ i d’altres matèries relacionades amb els documents de la biblioteca del CRAI. Vegeu també la Subguia de Farmàcia : Història de la Farmàcia.

Seccions relacionades amb ‘Alquimia’ d’una exposició realitzada a la Universitat Complutense de Madrid. Podeu veure el text complet d’obres digitalitzades sobre Alquimia — Obras anteriores a 1800, al Catálogo Dioscórides de la UCM.

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions, Exposicions virtuals, Farmàcia, Història, Medicina i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.