Premi en Farmacologia 2007

HiperlipidemiaLa Dra. Marta Alegret Jordà, de la Unitat de Farmacologia i Farmacognòsia del Departament de Farmacologia i Química Terapèutica de la Facultat de Farmàcia de la UB, i membre del Grup de Recerca Consolidat de Teràpia Anticancerosa, Antiarteroscleròtica i Antiinflamatòria, ha estat la guanyadora del Premi Farmacologia 2007, atorgat per Almirall i la Sociedad Española de Farmacología (SEF), per desenvolupar el projecte: “Efecto de estímulos proaterogénicos y/o inflamatorios en la expresión de genes relacionados con la hiperlipidemia familiar combinada”.

Aquest premi -que es va lliurar el passat 19 de setembre dins el marc del Congrés de la SEF- és l’únic a Espanya que reconeix la qualitat d’un projecte de recerca no finalitzat en el camp de la Farmacologia, i està centrat en una malaltia, la hiperlipidèmia combinada responsable de la major part de les morts per cardiopatia isquèmica. Els resultats del projecte s’exposaran al proper congrés de la SEF.

Hiperlipidemia familiar combinada (A.D.A.M.)

Aquesta entrada s'ha publicat en Farmàcia, Premis, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.