Publicat l’Informe anual del Indice de Consumidores de la Sanidad Europea

Annals of Oncology

Coincidint pràcticament amb la concessió del Nobel de Medicina, s’acaba de publicar aquest Informe anual del Indice de Consumidores de la Sanidad Europea 2007 que (des del 2005) estableix una classificació de països (29) en funció dels seus sistemes públics d’assistència sanitària.

Per altra banda, l’informe sobre el càncer de l’Institut Karolinska d’Estocolm situava el 2005 Espanya entre els tres primers països europeus amb més ràpid accés a les noves teràpies oncològiques. Però l’estudi comparat, actualitzat pel mateix Institut i publicat el passat mes de juny (Jönsson, Bengt; Wilking, Nils. A global comparison regarding patient access to cancer drugs. Annals of Oncology, vol. 18, Suppl. 3, June 2007), mostra que Espanya ha estat desbancada per França, on els pressuposts per a càncer depenen directament del Ministeri de la Presidència i no de Sanitat. És interessant l’apartat Market access for cancer drugs and the role of health economics‘ (pp. iii55-iii66) on s’analitzen qüestions relacionades amb l’accés -més aviat en la demora- als nous fàrmacs en la teràpia contra el càncer als diferents països.

A banda del què fa relació al nostre país i, com era d’esperar, la polèmica -per exemple basada en quin laboratori ha finançat l’informe…- està servida. Com diu Coleman, un dels autors ‘replicants’, “Critique is the substance of science. We’d never get anywhere if we all believed everything we saw in print”, (Coleman, MP. Not credible: a subversion of science by the pharmaceutical industry. Commentary on A global comparison regarding patient access to cancer drugs. Annals of Oncology, vol. 18, Suppl. 3, June 2007, pp 1–75. Annals of Oncology vol. 18, September 2007, pp. 1433-1435). I Cassandra Willyard la comenta a les News del darrer número del Nature Medicine (Cassandra Willyard. Karolinska Institute under fire for controversial cancer report, Nature Medicine, 13, 1124 (2007). Seguirà!

Aquesta entrada s'ha publicat en Articles, Farmàcia, Medicaments i etiquetada amb , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.