Campanya del Ministeri de Sanitat i Consum sobre el consum d’antibiòtics

El tema no és nou -el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, per exemple, ja va fer una Campanya de sensibilització sobre l’ús correcte dels antibiòtics’ l’any 2002‘-: el consum indiscriminat i no adeqüat d’antibiòtics -sigui per prescripció mèdica o per automedicació- ha esdevingut un problema mèdic que ara es vol reduir amb aquesta campanya de sensibilització ciutadana, una més de les que periòdicament posa en marxa el Ministerio de Sanidad y Consumo. El títol és ‘Pueden dejar de curar‘. I a la plana de la campanya, fins el mes de desembre, podreu obtenir més informació sobre els objectius de la campanya i d’altres relacionades amb el tema, i veure els espots de ràdio, cine i TV, i els cartells i el fulletó editats pel Ministeri.

Campaña Antibióticos 2007

Voleu més informació sobre el tema?

Vegeu aquest video (requereix Windows Media Player, 9 minuts) produït pel Center for Veterinary Medicine (CVM), de la Food and Drug Administration’s (FDA), molt il·lustratiu sobre aquest greu problema de salut pública.

National Institute of Allergy & Infectious Diseases (NIAID, NIH): A-Z Health & Science Topics: Antimicrobial Resistance. Hi podreu llegir i escoltar una entrevista amb el amb el Dr. Fauci sobre el problema.

Articles recents a PubMed sobre ‘Antibiotics Resistance

MedlinePlus: Antibiotics (en espanyol)
CDC: About Antibiotic Resistance; Diseases Connected to Antibiotic Resistance

Aquesta entrada s'ha publicat en Farmàcia i etiquetada amb , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.