Nous resultats en nadons africans de la vacuna més avançada del món contra la malària

Malaria vaccine (thelancet.com 18/10/07)El Comunicacions UB: Diari digital de la Universitat de Barcelona publica avui la notícia de recerca sobre la publicació -avui també a la portada de thelancet.com, sota el titular: Encouraging results from malaria vaccine trialde l’important article del grup de recerca del Dr. Pedro Alonso, professor del Departament de Salut Pública de la Universitat de Barcelona i director del Centre d’Investigació en Salut Internacional de Barcelona (CRESIB), capdavanter a tot l’Estat espanyol -del què forma part, com a directora tècnica Núria Casamitjana, professora del Departament de Farmacologia i Química Terapèutica de la nostra facultat i directora de l’Observatori de Salut Internacional de la UB (Comunicacions 17/07/2007)- i que té com a nucli principal l’equip del Centre de Salut Internacional de la UB-Hospital Clínic de Barcelona. Com s’hi diu en el resum: “L’estudi ha demostrat que la vacuna és eficaç contra la malària, atès que ha reduït en un 65 % les noves infeccions en nadons, un cop transcorreguts tres mesos d’haver rebut un tractament consistent en tres dosis. A més, els resultats mostren que la vacuna redueix els episodis de malària clínica en un 35 %, després de sis mesos de la primera dosi de tractament.

Article: Safety of the RTS,S/AS02D candidate malaria vaccine in infants living in a highly endemic area of Mozambique: a double blind randomised controlled phase I/IIb trial. The Lancet. DOI:10.1016/S0140-6736(07)61542-6.

Article anterior: Macete E, Aponte JJ, Guinovart C, Sacarlal J, Ofori-Anyinam O, Mandomando I, Espasa M, Bevilacqua C, Leach A, Dubois MC, Heppner DG, Tello L, Milman J, Cohen J, Dubovsky F, Tornieporth N, Thompson R, Alonso PL. Safety and immunogenicity of the RTS,S/AS02A candidate malaria vaccine in children aged 1-4 in Mozambique. Trop Med Int Health. 2007 Jan;12(1):37-46.

Si sou membres de la UB podeu accedir a la versió electrònica de la majoria d’articles sobre aquest tema publicats per aquest equip de recerca.

Altres publicacions del Dr. Pedro L. Alonso a Scirus

Aquesta entrada s'ha publicat en Farmàcia, Medicina, Notícies i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.