Ribefood, riscos i beneficis de la ingesta d’aliments

Ribefood

El Laboratori de Toxicologia i Salut Mediambiental, del Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques de la Universitat Rovira i Virgili i la Unitat de Toxicologia del Departament de Salut Pública de la Universitat de Barcelona han desenvolupat el programa Ribefood.
Ribefood és una aplicació que permet saber els contaminants i els nutrients ingerits per una persona a partir del seu consum setmanal d’aliments. A més, en funció d’aquests resultats es pot canviar la dieta per assolir els nivells recomanats de nutrients i per reduir els productes tòxics.
Els aliments inclosos a les taules de l’aplicació són els 54 més consumits a Catalunya i agrupats en 8 categories d’aliments: carn i derivats, cefalòpods i marisc, llet i derivats, olis i greixos, ous, pa, cereals i brioxeria industrial, peix, vegetals, llegums i fruita.
Podeu llegir l’article que s’ha publicat a la revista Toxicology sobre aquest treball.
Més informació sobre productes contaminants en els aliments. A la biblioteca trobareu les obres sobre nutrició a la signatura 612.39, les obres sobre dietètica a la signatura 613.2 i les obres sobre dietes recomanades segons diferents estats a la signatura 613.22 i següents.

Aquesta entrada s'ha publicat en Aliments, Nutrició, Recursos electrònics i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Ribefood, riscos i beneficis de la ingesta d’aliments

1. Mònica ha dit:

Hola,

malauradament nosaltres no podem resoldre els teus dubtes, simplement vam fer difusió d’aquest programa.
    Si vols et pots posar en contacte amb algun dels autors de l’aplicació, el Juan M. Llobet, de la Universitat de Barcelona, o la Roser Martí-Cid, l’Ana Bocio o el José L. Domingo, de la Universitat Rovira i Virgili.

Si consultes els directoris de personal d’aquestes universitats obtindràs les seves dades de contacte.

Directori de la UB:

Directori de la URV:

Esperem que et sigui d’utilitat aquesta informació i moltes gràcies per llegir-nos i participar en aquest blog.

2. jordi b ha dit:

Perdoneu! per un error meu no havia vist que la pasta i arròs sí que hi està contemplat!

3. jordi b ha dit:

Benvolguts,
    Havent consultat el programa RIBEFOOD voldria fer la següent consulta: està previst incloure-hi el fruits secs? per què no hi figuren els cigrons i pèsols com a llegums? Ja que es valora el valor energètic de la ingesta setmanal, per què no hi figuren els hidrats de carboni aportats pels cereals en forma de pasta, farines, arròs? Aquests darrers són prou significatius, no?

Moltes gràcies

Els comentaris estan tancats.