Torna ‘Anatomia de Gray’

Imatge de Henry Gray a la WikipediaTorna a les nostres pantalles la sèrie Anatomia de Gray (Gray’s Anatomy). Tant si en sou seguidors com si no, potser us agradarà navegar per alguns llocs que, a més d’informar-vos, us sorprendran amb imatges espectaculars. Per començar, Henry Gray’s Anatomy of the Human Body, és un clàssic llibre de text d’anatomia, publicat per primera vegada al Regne Unit de Gran Bretanya l’any 1858, i un any després als Estats Units, amb el títol de Gray’s Anatomy: Descriptive and Surgical. El seu autor fou l’anatomista britànic Henry Gray, del qui us mostrem una imatge.

FIG. 490– Front view of heart and lungs. L’obra ha tingut diverses edicions, la darrera, la d’Elsevier, Gray’s Anatomy, 39th edition.The Anatomical Basis of Clinical Practice, disponible a algunes biblioteques del CBUC. A les biblioteques del CRAI trobareu, per exemple, la versió per a estudiants, Anatomía para estudiantes [de] Gray ; Richard L. Drake, Wayne Vogl, Adam W.M. Mitchell, de l’any 2005, o la versió anglesa de la 35a edició, Gray’s Anatomy ; edited by Roger Warwick and Peter L. Williams, del 1973.

Però a la xarxa podeu veure la versió electrònica de la 20a edició, a Bartley.com, que inclou 1247 il·lustracions, com ara la del cor humà (FIG. 490– Front view of heart and lungs. (See enlarged image).

Ara bé, si voleu imatges més espectaculars sobre el cos humà, heu de visitar les múltiples webs relacionades amb el Visible Human Project, desenvolupat per la National Library of Congress, on trobareu informació i l’accés a imatges i vídeos com ara aquest, publicat al web del projecte desenvolupat per la University of Michigan. També podeu veure els nombrosos productes basats en el Visible Human Data Set, d’aquest projecte o d’altres projects interessants, surgits a partir del VHP.

Aquesta entrada s'ha publicat en Farmàcia, Medicina, Recursos electrònics, Videos i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.