Signa…què? (i 2)

Fa aproximadament un mes vam dedicar una entrada d’aquest blog a intentar explicar-vos que és una signatura i per a què us pot servir. Avui l’intent servirà per explicar-vos el significat dels colors de les etiquetes dels llibres, on es troben impreses aquestes signatures.
Als llibres que omplen els prestatges de la biblioteca us podeu trobar 5 etiquetes diferents que serveixen per dues coses. Primer, per separar els llibres de les bibliografies recomanades, i que conformen el que nosaltres anomenem Biblioteca de l’estudiant, dels que conformen el fons general. I segon, per diferenciar el període en que es poden tenir en préstec.
Distingim els llibres de la Biblioteca de l’estudiant per les seves etiquetes de color verd:

Biblioteca de l’estudiant

En canvi, els llibres de la resta del fons tenen etiquetes d’altres colors:

Normals

I com sé quants dies els puc tenir en préstec? Doncs aquesta és la codificació:

• fons verd o blanc i signatura en negre, és un préstec normal, és a dir, de 10 dies renovables
  • fons verd o blanc i signatura en vermell o banda de color vermell, és un préstec restringit, és a dir, només el podreu tenir el cap de setmana i no es pot renovar
  • fons groc i signatura en negre, és un document exclós de préstec

Expositors com els que veieu a les fotografies els trobareu per les prestatgeries, us serviran de recordatori.
Tota la informació relativa al préstec la trobareu a l’apartat corresponent de la pàgina web del CRAI, des d’on podreu consultar el Reglament de préstec.
I això és tot pel que a les signatures i etiquetes.

Aquesta entrada s'ha publicat en CRAI, Serveis biblioteca i etiquetada amb , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.