50è aniversari de l’inici de l’ensenyament de Farmàcia a Pedralbes

En una entrada anterior us donàvem compte de la notícia segons la qual es creava “una comissió per a què proposés les activitats relacionades durant el 2007-08” per tal de cel·lebrar el 50è aniversari de l’inici de l’ensenyament de Farmàcia a Pedralbes. I on es deia que “A començament de l’any vinent, s’ha previst un acte acadèmic commemoratiu, centrat en l’evolució de la Facultat en aquest 50 anys i en els reptes de futur.”

Doncs bé, el proper dilluns dia 21 d’abril tindran lloc a la nostra facultat els actes programats amb motiu de la diada de Sant Jordi i que serviran també per commemorar aquest cinquantenari.
El programa inclou l’exposició que hem fet a la biblioteca i que porta per títol Fa 50 anys… Curs 1957-1958. Es tracta d’un recull de documents diversos que ens mostren com era la vida universitària fa ara 50 anys: el discurs inaugural d’aquell curs acadèmic, notícies dels actes amb motiu de la Immaculada Concepció, patrona de la facultat o d’activitats similars realitzades pel Col·legi de Farmacèutics, notícies aparegudes a la premsa relacionades amb les obres de la “futura” facultat o de la seva inauguració, programes de les assignatures que s’impartien, manuals que es feien servir per a l’ensenyament, obres de referència editades en aquelles dates, tesis doctorals presentades aquells anys i també fotografies de l’edifici, de les aules, dels alumnes i professors d’aquella època. Tot això es mostra en una taula/vitrina instal·lada a la biblioteca i/o en una presentació que podreu veure en un ordinador al nostre vestíbul i que penjarem a la nostra web, junt amb algunes fotografies de la pròpia exposició.

Façana amb porta Gaud�

Alguns d’aquests documents es conserven a la biblioteca i d’altres ens han estat prestats per a aquesta ocasió, per això aquesta és una bona oportunitat per veure’ls. Així podreu comprovar que algunes coses han canviat molt, com per exemple la biblioteca, però d’altres no tant, fixeu-vos, posem pel cas, en les fotografies de les aules.
Esperem que ens vingueu a visitar a partir del proper dilluns i en gaudiu!

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions, Farmàcia i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.