Publicat l’informe sobre la tuberculosi a Barcelona

L’Agència de Salut Pública de Barcelona, del Consorci Sanitari de Barcelona, ha publicat i es pot descarregar al seu web ‘La tuberculosi a Barcelona. Informe 2006‘ (edició biblingüe).

A l’apartat de Consideració final diu:

Informe tuberculosi Barcelona 2006“Després del augment de l’any 2005, en aquest 2006 s’ha tornat a recuperar la tendència que havíem observat a partir de l’any 2001, declivis de la incidència al voltat del 6-7%. Malgrat això, els principals indicadors epidemiològics de la malaltia (incidència total, incidència de bacil.lífers) continuen essent elevats, sobretot quan es comparen amb els dels països de l’Europa Occidental. Per tant es fa indispensable recolzar les activitats de prevenció i control, principalment en els col·lectius més afectats i en els barris amb major endèmia, a través del PPCTB.

En el districte de Ciutat Vella la incidència continua essent elevada, tant en població autòctona com en immigrants. Per tant, els dispositius de recerca activa de casos, instauració de TDO i ECC s’han de mantenir i millorar1. El sistema MDO com a font de detecció de casos ha demostrat una vegada més ser el de major importància, la qual cosa ens porta a afirmar l’elevat grau d’implicació i compromís dels clínics amb la TB.
D’altra banda, la incidència de bacilífers és un altre indicador que no té un comportament adequat, reflectint en aquest cas retards diagnòstics de la malaltia que s’haurien d’intentar reduir.

Finalment, s’hauria de millorar l’ECC, sobre tot en aquells casos de pacients que declaren que viuen sols principalment en col·lectius de risc. La figura dels agents de salut, que permeten millorar la accessibilitat del sistema sanitari en els pacients immigrants s’hauria de consolidar, doncs en aquest grup la malaltia tindrà cada vegada més rellevància.”

També podeu consultar:A street scene from an impoverished area. The Grim Reaper is looming in the background

Aquesta entrada s'ha publicat en Medicina, Organismes, Salut, Webs i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.