Conferència de recerca

La propera conferència de recerca a la facultat tindrà lloc el proper dimarts, 20 de maig, a les 12:30 h. a l’aula A-5. La impartirà el Dr. David Pubill Sánchez, del Departament de Farmacologia i Química Terapèutica, Unitat de Farmacologia i Farmacognòsia i porta per títol Interacció dels derivats amfetamínics amb els receptors nicotínics: implicacions en la seva neurotoxicitat.

Organitza: Grup de Dinamització Pedagògica i Comissió de Recerca

El Dr. Pubill forma part del Grup de recerca Neurotoxicitat/Neurofarmacologia dels derivats amfetamínics.

Algunes de les publicacions del projecte Estudi dels efectes de la METH sobre la producció de radicals lliures i la interacció amb els receptors nicotínics:

• Neurotoxicity of amphetamine derivativesis mediated by caspase pathway activation in rat cerebellar granule cells. Jiménez, E. García, E. Verdaguer, D. Pubill, FX. Sureda, A. Canudas, E. Escubedo, J. Camarasa, A. Camins, M. Pallàs. Toxicol. Appl. Pharmacol. (2004) 196:223-34.
  • Free radical production induced by methamphetamine in rat striatal synaptosomes. D. Pubill, C. Chipana, A. Camins, M. Pallàs, J. Camarasa, E. Escubedo. Toxicol. Appl. Pharmacol. (2005) 204(1):57-68.
  • Prevents Methamphetamine-Induced Effects in Mouse Striatum: Involvement of alpha_7 Nicotinic Receptors. E. Escubedo, C. Chipana, M. Perez-Sanchez, J. Camarasa, D. Pubill. J.Pharmacol. Exp. Ther. (2005) 315 (2): 658-667.
  • Protection against MDMA-induced dopaminergic neurotoxicity in mice by methyllycaconitine: involvement of nicotinic receptors. C. Chipana, J. Camarasa, D. Pubill, E. Escubedo. Neuropharmacology (2006) 51: 885-895.
  • Association of caffeine to MDMA does not increase antinociception but potentiates adverse effects of this recreational drug. J. Camarasa, D. Pubill, E. Escubedo. Brain Res. (2006) 1111: 72-82.
  • Methamphetamine and 3,4-methylenedioxymethamphetamineinteract interact with central nicotinic receptors and induce their upregulation. S. García-Ratés, J. Camarasa, E. Escubedo, D. Pubill. Eur. Neuropsychopharmacol. (2006) en premsa.

Documents al CRAI: Neurotoxicologia. Us destaquem: F. Clementi, D. Fornasari and C. Gotti, eds. Neuronal nicotinic receptors ; contributors: E.X. Albuquerque … [et al.]. Berlin : Springer, cop. 2000.

A la pàgina web de la Facultat de Farmàcia podeu consultar tota la informació referida a les conferències de recerca del curs 2007/2008.

Aquesta entrada s'ha publicat en Conferències, Farmàcia i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.