Dia Mundial de l’Alzheimer 2008

Cartell Dia Mundial Alzheimer 2008

El dia 21 de setembre és el Dia Mundial de l’Alzheimer. En d’altres ocasions ja hem publicat notícies relacionades amb una malaltia que, com la de Parkinson, preocupen a les societats que, com la nostra, han assolit unes edats mitjanes molt elevades en les darreres dècades (més de 100.000 catalans la pateixen). I  també ocupen a molts investigadors d’arreu del mon en la recerca de nous descobriments sobre els mecanismes que les produeixen, amb l’objectiu d’aconseguir avenços en noves teràpies que, com a mínim, puguin arribar a enlentir el seu desenvolupament.

Una vegada més volem aprofitar aquest Dia Mundial per destacar algunes informacions que han aparegut a la premsa i a d’altres medis de comunicació aquests darrers dies.

En primer lloc, s’acaba de celebrar a Madrid el V Simposio sobre avances en la enfermedad de Alzheimer, patrocinat per Novartis, amb el supor d’una sèrie d’entitas i departaments governamentals.

En segon lloc, la Fundació Pasqual Maragall, creada el propassat mes de juny i dedicada a la recerca sobre aquesta malaltia, ha presentat en roda de premsa el trailer del documental que ja està rodant el director Carles Bosch, protagonitzat per l’ex-president de la Generalitat, Pasqual Maragall, qui, afectat per l’Alzheimer, ha decidit, en una actitut que l’honora, no solament fer front a la malaltia començant per fer-la pública, sinó també dedicar tots els seus esforços a la creació i suport de la Fundació que porta el seu nom i que confia en esdevenir un referent en la recerca de les malalties degeneratives.

Documents al CRAI amb la Matèria ‘Malaltia d’Alzheimer’

Alguns vincles relacionats:

També us volem avançar que entre el 29 i 31 de gener del 2009 tindrà lloc a la Facultat de medicina de la Universitat complutense de Madrid la IV Conferencia europea FAE sobre la enfermedad de Alzheimer, organitzada per la Fundación Alzheimer España

El tema general de la conferència serà: Los trastornos del comportamiento en la enfermedad de Alzheimer: Perspectiva del Cuidador.

Aquesta entrada s'ha publicat en Conferències, Jornades, Medicina, Novetat destacada, Organismes i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.