Per molts anys/Happy 10th Birthday to you, Google!

No podíem deixar passar aquest aniversari: Google, el cercador que ha fet tant per facilitar la recuperació d’informació a Internet que ha donat peu a l’aparició d’un verb, ‘googlejar’ (amb permís de les Acadèmies!), com a sinònim de navegar per la xarxa, ha complert 10 anys… I nosaltres ho celebrem amb ell!

Google 10th Birthady logo

I tenim molts motius per a celebrar-ho, com a ciutadans i, sobre tot, com a professionals de la informació, com a bibliotecaris/documentalistes. Perquè des del primer moment vam adonar-nos que teníem en aquest cercador una eina per a cercar informació més poderosa que les que havíem fet servir fins aleshores (Yahoo, Altavista, All the Web…), perquè han sigut moltíssimes les vegades que hem pogut satisfer una demanda difícil d’un usuari gràcies al nostre amic Google, perquè no l’hem vist mai com a un competidor sinó com a un aliat, perquè no ha deixat de millorar, de créixer, de rebre retrets i crítiques i escoltar-los, d’innovar creant nous i nous serveis i, a la vegada, mantenint un model de funcionament d’empresa que ens agrada.

I casualment aquest any tenim l’oportunitat de celebrar aquest aniversari impartint a la biblioteca una activitat de la nostra facultat que, no per casualitat, hem volgut anomenar: Buscant informació acadèmica: Més enllà del Google. I no ho hem fet per ignorar-lo sinó precisament perquè, ja que la realitat és que els nostres usuaris, com tothom, recorren a ell en primera instància per cercar informació a la xarxa (les estadístiques parlen!), volem incitar-los a què el coneguin en totes les seves potencialitats i en facin un ús més acurat, i també a que coneguin altres eines, altres recursos, altres possibilitats per accedir a la informació acadèmica, científica, que no passen necessàriament per Google.

Aquí us deixem uns vincles relacionats amb Google: Article ‘Google’ a Wikipedia; Google 10th Birthday; Googlefight; Google: Hollydays logos

I aquestes dues entrades d’un bloc que ens agrada, El documentalista enredado:

Google, el medio de comunicación del siglo XXI (1) – Formas de visitar una web
Google, el medio de comunicación del siglo XXI (2) – Google es Internet

Aquesta entrada s'ha publicat en Cercadors, Farmàcia i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.