Google, novament premiat!

google.cat

La Generalitat de Catalunya ha atorgat els Premis Nacionals de Comunicació corresponents al 2008. En la categoria d’Internet, el premiat ha estat Google.cat, la versió en català, del cercador més utilitzat per la comunitat dels internautes. I nosaltres ens alegrem molt i els felicitem novament!

El jurat ha destacat que “hi ha empreses globals que aposten pel multilingüisme com a element competitiu i, a l’igual que d’altres multinacionals que han apostat pel català, Google ha incorporat el català com una de les llengües d’ús (d’entre una quarantena) a gairebé una vintena de productes (Google, Gmail, Blogger, Google Maps…), utilitza el domini .cat en aquells serveis que tenen un domini diferent al .com i també ofereix la nostra llengua al seu servei de traducció”. Google també està digitalitzant 380.000 llibres de cinc importants biblioteques patrimonials catalanes, amb la Biblioteca de Catalunya al capdavant, i 2.000 més del fons de l’Institut d’Estudis Catalans que es podran consultar mitjançant aquest popular cercador. Tot plegat, segons el jurat “afavoreix la presència del català a Internet de la mà d’una de les empreses més importants d’aquest entorn tecnològic a nivell mundial. És un exemple de respecte i reconeixement a la llengua catalana i als 13 milions de persones que l’entenen i la viuen com a pròpia”.

Aquests darrers dies, Google també ha estat notícia, en relació a Catalunya, per haver afegit a Google Maps, dins l’opció Street View, la possibilitat de ‘passejar-nos’ pels carrers de la ciutat de Barcelona. Aquí teniu la nostra facultat:

Ja podeu anar mirant si heu sortit fotografiats al balcó de casa i heu de demanar a Google que elimini la foto del seu servidor, per allò de respectar la privacitat -la poca que ens queda- o podeu optar per demanar drets d’autor per sortir!

Aquesta entrada s'ha publicat en Cercadors, Premis i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.