Llibre del mes

PortadaL’obra que hem triat com a llibre del mes ens serveix d’excusa per fer publicitat d’una part del nostre fons. Es tracta del llibre Internet para profesionales de la salud, editat per la Fundació Uriach. Estructurat en 10 capítols, els dos més amplis estan dedicats, d’una banda, a les bases mèdiques a Internet i, d’altra, al concepte o terme de moda, la Web 2.0. Trobareu explicacions i exemples d’alguns dels elements que formen part d’aquesta nova, o ja no tan nova, web social o participativa: xarxes socials, blocs, podcasts, wikis, Flickr, YouTube, RSS, etc. També inclou un capítol dedicat als navegadors, el seu funcionament i la usabilitat de les pàgines web.
L’autor, José Luis Fresquet Febrer, és Doctor en Medicina i Cirurgia per la Universitat de València i, entre d’altres càrrecs, és bibliotecari de l’Instituto Médico Valenciano. Voldríem destacar una frase de la seva introducció a l’obra:

El segundo capítulo aborda un tema crucial para cualquier científico: la búsqueda de información.

A risc que molts ens considereu agosarades, afegiríem que també ho és per qualsevol persona, així que recordeu que les bibliotecàries i els bibliotecaris som professionals de la cerca d’informació.
La part del fons que volíem destacar des del principi d’aquesta entrada és la que trobareu amb la signatura, aquell codi que porten enganxats els llibres al seu llom, 615(002). A banda de l’obra que acabem de ressenyar també podeu consultar títols com Buscando información: los fundamentos y los instrumentos, Gestión de la información sobre medicamentos: guía para el farmacéutico o Using the pharmaceutical literature.

Aquesta entrada s'ha publicat en Farmàcia, Medicina i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.