Salupedia

Darrerament s’està parlant sovint als mitjans de comunicació que cada vegada més els pacients cerquen informació a internet sobre símptomes, malalties, diagnòstics, tractaments amb el consegüent risc que això pot comportar per a la salut si es pren com a fiable qualsevol recurs que se’n trobi. Salupedia és un portal que recull recursos d’informació sanitària per a pacients, recopilats per professionals de la salut i que pretén crear una comunitat d’usuaris on aquests professionals de la salut puguin recomanar informació fiable i de qualitat als seus pacients.
Els recursos estan agrupats en 6 categories: Assumptes Socials i Família, Malalties i Problemes de Salut, Proves i Procediments Diagnòstics, Salut i Tecnologia, Tractaments i Consells i Vida Sana i Prevenció de la Malaltia. Cadascuna d’aquestes té una o més subcategories. Així, la informació relacionada amb els medicaments la trobem dins de la categoria Tractaments i Consells, subcategoria Fàrmacs. Per cert, amb un sol recurs disponible ara per ara.
Podem cercar també per paraules a través del cercador situat a la part superior o per les paraules clau que trobem al marc de la dreta, que no deixen de ser les diferents etiquetes assignades a cada recurs.
Els continguts els aporten professionals de la salut, però els pacients també hi poden contribuir amb els seus suggeriments, opinions i valoracions dels recursos que formen part del portal. En tots dos casos, cal enregistrar-se.
Aquest projecte ha estat desenvolupat pel Grupo de Tecnologías para la Salud y el Bienestar del Instituto Itaca de la Universidad Politécnica de Valencia dins del Plan Avanza per continguts digitals del Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç.

Aquesta entrada s'ha publicat en Salut, Webs i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Salupedia

1. Anna ha dit:

Això és una bona idea.

Els comentaris estan tancats.