Nou diccionari en línia al TERMCAT: Noms de plantes

El diccionari Noms de plantes posa a l’abast dels usuaris la primera versió d’un projecte en curs d’elaboració, el Recull de noms catalans de plantes, impulsat pel catedràtic del Departament de Productes Naturals, Biologia Vegetal i Edafologia d’aquesta facultat, Joan Vallés Xirau, i en què treballa actualment un equip format per botànics, filòlegs i terminòlegs, vinculats al Laboratori de Botànica de la Facultat de Farmàcia, la Institució Catalana d’Història Natural, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, i el TERMCAT.

nomsdeplantes

El projecte es centra en les plantes vasculars, és a dir, falgueres i plantes amb flors que tenen denominació catalana pròpia. Lògicament, corresponen en bona part a plantes autòctones dels territoris de parla catalana, però també s’han documentat un nombre important de denominacions per a espècies exòtiques que presenten interès comercial, cultural o científic.
Les dades recollides s’han organitzat en fitxes terminològiques conceptuals, cadascuna de les quals es refereix a un únic tàxon botànic. Les categories taxonòmiques que s’han tingut en consideració com a base per a les fitxes terminològiques són el gènere, l’espècie, la subespècie i la varietat. La versió en línia actual ofereix unes 25.000 denominacions catalanes de plantes referides a uns 5.900 tàxons botànics.

Bibliografia del Dr. Vallès Xirau al Catàleg del CRAI i al Google Acadèmic.

Us recordem que al nostre web trobareu més recursos a la Subguia de Farmàcia: Fitoteràpia i Plantes medicinals

Aquesta entrada s'ha publicat en Farmàcia, Novetat destacada, Recursos electrònics, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.