sens dubte: nova eina lingüística

sensdubte

Coneixeu aquest servei de la UB? sens dubte: gestor de consultes lingüístiques i terminològiques. Es tracta d’una aplicació que reb, respon i emmagatzema consultes terminològiques. El contingut s’estructura en aquests apartats: inici› ‹índex general› ‹índex temàtic: ‹Terminologia› ‹Gramàtica› ‹Tipografia› ‹Eines i recursos› ‹Estil i convencionsíndex de paraules: alfabètic de paraules i expressions, cercador› ‹consulta personalitzada: formulari per a la consulta de dubtes sobre termes de les diferents àrees temàtiques de la universitat que no us hagi resolt el cercador.

També són interessants els enllaços a d’altres recursos d’assessorament lingüístic i terminològic, com ara UBTerm, o el propi cercador al portal del TERMCAT.

A la pàgina d’inici, a l’apartat ‘Sabíeu que…’, que suposem que va canviant, hem vist la informació corresponent a l’aspirina, que, a més a més de definicions, dona un resum de la història d’aquest medicament.

I al cercador hem confirmat que, en català, és tan correcte dir ‘blog’ com ‘bloc‘; nosaltres preferim el darrer, encara que la Unitat d’Assessorament Lingüístic i Terminologia dels Serveis Lingüístics de la UB, que acaba de llençar el seu, hagi optat pel primer quan en parla com a…

‘El blog de la unitat d’Assessorament Lingüístic i Terminologia dels Serveis Lingüístics de la Universitat de Barcelona pretén posar a l’abast dels usuaris informacions útils per millorar la qualitat i el control lingüístics dels textos que produeixen’.

UN TIP DE TRUCS

APUNTS D’ASSESSORAMENT LINGÜÍSTIC I DE TERMINOLOGIA

Per cert, no perdeu de vista aquest nou blog/bloc que “té per objectiu difondre apunts sobre recursos informàtics (eines i trucs que facilitin la redacció, la traducció i la verificació ortogràfica), terminologia, criteris lingüístics, denominacions i, en general, novetats produïdes als SL en les matèries d’assessorament lingüístic i de terminologia.”

Llarga vida al blog/bloc i  benvinguts tots aquells serveis i recursos que ens ajudin a escriure millor en la nostra llengua!

Aquesta entrada s'ha publicat en Blocs, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.