MDX: Materials Docents en Xarxa

MDXAvui ha quedat inaugurat un nou dipòsit digital, l’MDX, Materials Docents en Xarxa. És el resultat d’un projecte col·laboratiu entre el Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya (CBUC) i el Centre de Supercomputació de Catalunya (CESCA).
Aquest nou dipòsit és:

un repositori cooperatiu que conté materials i recursos digitals resultants de l’activitat docent que es porta a terme a les universitats membres. La finalitat d’MDX és augmentar la visibilitat i la difusió de la producció docent de les institucions participants, tot contribuint a la innovació educativa, d’una banda, i a l’accés lliure al coneixement, de l’altra.

Podeu llegir més informació i quins són els seus objectius.
Reproduïm part de la notícia publicada a la web del CRAI en relació a aquest nou dipòsit:

La Universitat de Barcelona n’és membre de ple dret i és la institució que hi participa amb el nombre més alt de documents. Aquests documents estan actualment dipositats en el Dipòsit Digital UB, gestionat pel Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació (CRAI) de la UB, i mitjançant la recolecció, seran accessibles simultàniament a l’MDX juntament amb els documents de la resta d’universitats participants [UAB, UPC, UPF, UdG, URV, UOC i UJI].
Els materials que es poden consultar a través d’MDX a hores d’ara són més de 700 i en la majoria dels casos d’accés obert.
Podeu accedir al repositori cooperatiu MDX des del  Web del CRAIE-dipòsits de la UBMDX.
Vegeu també la notícia del CBUC per a aquest nou projecte cooperatiu.

Preferits/Compartir

Aquesta entrada s'ha publicat en Docència, Recursos electrònics i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.