Homenatge al Professor Dr. Fausto García Hegardt

garcia_hegardtEl proper dilluns 26 d’octubre, a les 17h, es farà a l’Aula Magna de la nostra Facultat un acte d’homenatge al Prof. García Hegardt, catedràtic del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular, amb motiu del seu 70è aniversari, en reconeixement de la seva fructífera i àmplia trajectòria investigadora.
L’acte s’obrirà amb unes paraules del rector i un simposi científic, moderat pel  Dr. Joan J. Guinovart, en què participaran, entre d’altres, el Dr. Masagué, antic membre del Departament de Bioquímica. Després de l’acte acadèmic tindrà lloc un acte social a l’Hotel Princesa Sofía. Trobareu tota la informació sobre l’acte en aquest tríptic.

La Biblioteca vol unir-se a aquest homenatge -que per primera vegada s’organitza a la nostra Facultat- difonent-lo en el seu bloc, però també oferint-vos algunes informacions del professor/investigador homenatjat. Aquí teniu, per començar, el llistat de Registres a catàleg CRAI dels documents on el Dr. García Hegardt te una autoria, gairebé totes en qualitat de director o codirector de tesis presentades a la nostra Facultat i dipositades a diferents biblioteques; les de Farmàcia les podeu consultar a l’Hemeroteca, on es troben ordenades per any. Tres d’aquestes tesis també es poden consultar digitalitzades a TDX, fent la cerca per ‘Director’. La casualitat ha fet que obríssim una d’elles, concretament Implication of Long-Chain Fatty Acids in Glucose-Induced Insulin Secretion in the Pancreatic Beta-Cell, de Laura Herrero Rodríguez, codirigida amb la Dra. Guillermina Asins, companya del departament i col·laboradora del Dr. García Hegardt.

Només us volem reproduïr una frase de l’apartat d’agraïments, segurament repetida a totes les tesis dirigides o co-dirigides per ell, però que ens serveix per afegir-nos sincerament a aquest homenatge a una persona amb una important trajectòria com a docent i com a investigador que ha generat un estol d’investigadors que segueixen la seva obra i el seu mestratge

En primer lugar quiero mostrar mi más profundo agradecimiento a mis directores de tesis. Al Prof. Fausto García Hegardt por abrirme las puertas al mundo de la ciencia y permitirme realizar la tesis en su grupo, por su dedicación plena y entusiasmo en la investigación. A Guillermina Asins, por su dinamismo y buen humor y por darme grandes dosis de energía cuando lo necesitaba. Y a Dolors Serra que ha estado de manera constante a mi lado, por su paciencia y amabilidad.

amb l’actitud perseverant de la raneta del conte de J. Bucay “Las ranitas en la nata” que precedeix aquesta tesi.

Una cerca per autor al Google Scholar ens dona una ‘aproximació’ a la seva producció científica i a la repercusió de les seves publicacions (Vegeu el nombre de ‘Cited by’ de cada article).

Cerca a PubMed per autor. El seu perfil a biomedexperts, amb la seva geoxarxa.

Miscel·lània d’ informacions recollides sobre el Dr. García Hegardt:

tots2Membre del Grup de la REGULACIÓ GÈNICA DE L’OXIDACIÓ D’ÁCIDS GRASSOS. Aquí podreu veure les publicacions i les línies de recerca i projectes d’I+D del grup. El grup està incorporat a l’IBIB.

Editor de la revista JOURNAL OF PHYSIOLOGY AND BIOCHEMISTRY.

Corresponsable de la versió espanyola de Conceptos bioquímicos, de Robert W. McGilvery. (A Google Books).

Va ser Cap del Departament de Farmacologia i Química Terapèutica.

Estada, entre el 01-MAY-2005 i el 31-OCT-2005, a la HARVARD MEDICAL SCHOOL, amb una beca de la Secretaría de Estado de Universidades e Investigación, dins del programa «Salvador de Madariaga», “…dentro del Programa nacional de ayudas para la movilidad de profesores de universidad e investigadores españoles y extranjeros.”

Investigador principal del Projecte ‘Fisiopatologia de l’obesitat i nutrició‘, de l’àrea de recerca Metabolisme lipídic de la UIC.

Grup de recerca a l’IBUB: Regulació Génica de l´Oxidació d´Acids Grassos

Acadèmic numerari de la Secció de Ciències Biològiques i Biotecnologia de la Reial Academia de Farmàcia de Catalunya.  Discurs d’ingrès: Señalización celular : mecanismos moleculares de la acción de la insulina / discurs llegit en l’acte d’ingrés de l’Acadèmic Numerari Fausto García Hegardt celebrat el dia 14 d’abril de 2008 ; discurs de contestació a càrrec de l’Acadèmic Numerari Joan Barceló Coll. Barcelona : Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya, 2008.

Congressebbm

Recentment, el Dr. García Hegardt ha avançat resultats dels seus assajos sobre  La activación de la proteína CPT 1, arma contra la obesidad y para revertir la diabetes tipo 2,  al  XXXII Congreso de la Sociedad Española de Bioquímica y Biología Molecular on, precisament, va rebre la medalla de Soci d’ Honor.

Segurament ens deixem moltes coses, i potser hem comès algun error donada la premura de temps, però només volem invitar-vos a tot a l’acte del proper dilluns!

Preferits/Compartir

Aquesta entrada s'ha publicat en Conferències, Farmàcia, Notícies, Recerca, Universitat de Barcelona, Videos i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.