Eureca!

Fa uns dies que el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya va presentar i posar a disposició de tothom el cercador Eureca!, Enllaç Unificat a Recursos Electrònics de Catalunya. Es tracta d’una eina amb la que podreu cercar als diferents dipòsits d’objectes digitals que actualment funcionen al nostre país. Concretament i per ara es pot cercar simultàniament a les següents col·leccions:

• ARCA, Arxiu de Revistes Catalanes Antigues, de la Biblioteca de Catalunya
  • Cartoteca Digital, de l’Institut Cartogràfic de Catalunya
  • Escena Digital, de l’Institut del Teatre
  • Memòria Digital de Catalunya, del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya
  • MDX, Materials Docents en Xarxa, del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya
  • RECERCAT, Dipòsit de la Recerca de Catalunya, del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya
  • TDX, Tesis Doctorals en Xarxa, del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya

Actualment ja permet accedir a més de 170000 objectes digitals com ara fotografies, cartells, llibres, articles, partitures o mapes. A més us podeu enregistrar per tal de personalitzar-lo i de poder guardar registres i cerques, configurar alertes i afegir etiquetes als registres trobats, per tal de compartir aquesta informació amb altres usuaris, o enviar els registres que us interessin a Delicious o a Connotea; tot això de manera permanent. Si no esteu enregistrats, les preferències que trieu només s’aplicaran mentre mantingueu la sessió activa, però no en properes ocasions.

Preferits/Compartir

Aquesta entrada s'ha publicat en Cercadors i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.