Més sobre l’accés obert al coneixement

Una professora de la Facultat ens ha informat de l’existència d’una revista en accés obert, Biologics: Targets & Therapy, inclosa en un repositori que desconeixiem i que creiem us pot interessar: Dovepress. Forma part de la Open Access Scholarly Publishers Association, OASPA, que pretèn per donar suport i representar els interessos a nivell mundial de totes les editorials científiques, tècniques i d’altres disciplines acadèmiques que publiquen revistes en Open Access (OA). LA OASPA rep el suport i les eines de SPARC Europe, aliança de les biblioteques de recerca europees, de les organitzacions bibliotecàries  i dels centres de recerca per aconseguir un canvi positiu en el sistema de comunicació acadèmica.

Si us enregistreu a Dovepress podreu rebre alertes dels nous articles publicats i també podeu pensar en publicar en alguna de les seves revistes.

Passant del tema dels repositoris de publicacions al d’un altre instrument que afavoreix l’intercanvi d’informació i coneixement, el dels dipòsits digitals, hem trobat DUGiMedia, el Repositori Digital d’Àudio i Vídeo de la Universitat de Girona. I, entre les Comuntiats que inclou, hem visitat la de la Facultat de Medicina on es troben alguns documents interessants. A la Comunitat ‘Jornades’ hem trobat la col·lecció “Els canvis en la comunicació científica: el moviment d’accés obert” que inclou els vídeos de dos conferències que esperem us animin a fer crèixer amb noves aportacions el Dipòsit Digital de la UB, per exemple en la comunitat de Treballs de l’alumnat : [107], on la Facultat de Farmàcia creiem que podria aportar abundants materials.

Les conferències són aquestes:

Open què?: el repte d’obrir i compartir el coneixement generat a la universitat, per Ignasi Labastida i Juan.
Caminando por la vía verde para el Open Access: repositorios institucionales y políticas institucionales de auto-archivo, per Eloy Rodrigues.

Trobareu més informació a l’apartat Serveis del CRAIOficina de Difusió del Coneixement.

Aquesta entrada s'ha publicat en CRAI, Farmàcia, Organismes i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.