Projecte de llei de seguretat alimentària i nutrició

El passat 3 de setembre de 2010 el govern va donar llum verda al projecte de llei de seguretat alimentària i nutrició que prohibeix la venda en l’àmbit escolar d’aliments i begudes que no compleixin amb una sèrie de criteris nutricionals. Aquesta llei estableix la retirada de les escoles de brioixeria, llaminadures, snacks i refrescs ja que, entre els menors, el 9,13% té obesitat i el 18,48% sobrepès, el que significa que un de cada quatre nens té excés de pes.

La nova llei promou que l’oferta alimentària dels centres escolars sigui variada i adequada a les necessitats nutricionals dels alumnes i preveu actuacions en l’àmbit de la publicitat dels aliments adreçada a la població de menys de quinze anys.

Pel que fa a la indústria alimentària, la normativa estableix la obligació de que s’utilitzin tecnologies i ingredients que minimitzin el contingut de greixos trans (saturats) en els productes.

Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació, Nutrició i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.