Dues estudiants de farmàcia de la UB guanyen les Beques Manuel de Oya – Cervesa, Salut i Nutrició

Aquesta setmana estem de celebracions. Les alumnes Gemma Chiva, llicenciada en Ciència i Tecnologia dels Aliments i diplomada en Nutrició Humana i Dietètica per la UB i, Paola Quifer, llicenciada en Ciència i Tecnologia dels Aliments de la UB, han obtingut dos ajuts per a la recerca en l’onzena convocatòria de les Beques Manuel de Oya promogudes pel Centre d’Informació Cervesa i Salut (CICS). Aquesta entitat de caràcter científic està dedicada a fomentar l’estudi i la recerca sobre les propietats del consum moderat de cervesa i els beneficis nutricionals d’aquesta beguda.

Gemma Chiva Blanch farà la recerca sobre L’estudi de les bases científiques dels efectes beneficiosos del consum moderat de cervesa sobre el sistema cardiovascular: efectes antiinflamatoris del contingut en alcohol i polifenols de la cervesa. La recerca serà dirigida pel Dr. Ramon Estruch i Riba, professor del Departament de Medicina de la Facultat de Medicina i consultor sènior del Servei de Medicina Interna de l’Hospital Clínic de Barcelona.

Per la seva banda, Paola Quifer Rada investigarà sobre Els prenilflavanoides del llúpol com a biomarcador nutricional del consum de cervesa. La investigació la dirigirà la Dra. Rosa Maria Lamuela Raventós, professora del Departament de Nutrició i Bromatologia i investigadora principal del Grup de Recerca de Polifenols Naturals.

Des del bloc de Farmàcia volem felicitar a les guanyadores!

Aquesta entrada s'ha publicat en Beques, Recerca i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.