Article del Dr. Joan Esteva de Sagrera sobre la Concòrdia

Fa uns dies us parlàvem de què aquest any es compleixen 500 anys de la primera Concòrdia de Barcelona: la segona farmacopea publicada al món i la primera a Espanya. Doncs bé, en el darrer número de la revista El Farmacéutico el Dr. Joan Esteva de Sagrera ha publicat un article en el que parla d’aquest esdeveniment.

Primera Concòrdia de Barcelona del S. XVI

Destaca la importància de la Concòrdia, el canvi substancial que suposa per a la professió el fet de normalitzar i regular la formulació. Doncs, en aquella època, les fórmules magistrals s’elaboraven segons el criteri de cada farmacèutic.

Per celebrar aquest aniversari com cal, el Dr. Esteva de Sagrera ens anuncia que es faran diversos actes amb la col·laboració de la Universitat de Barcelona, la Facultat de Farmàcia, la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya, la Fundació Concòrdia i el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, entre d’altres institucions.

*Si voleu llegir l’entrevista on-line cliqueu aquí.

*Si preferiu el format paper podeu consultar l’últim número de El Farmacéutico a l’expositor de l’hemeroteca de la nostra biblioteca.

Aquesta entrada s'ha publicat en Farmàcia i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.