L’obesitat mòrbida augmenta un 200% a Espanya

L’obesitat mòrbida ha augmentat un 200% a Espanya, segons un estudi de la Sociedad Española de Cardiología (SEC), que s’ha publicat a la Revista Española de Cardiología. En els estudis de l’any 1993, un 1,8 de cada 1.000 habitants tenien aquesta patologia, en l’any 2006 aquesta xifra va augmentar fins al 6,1.

La investigació realitzada per la Universidad de Navarra conclou amb la informació de que hi ha un creixement més ràpid de l’obesitat mòrbida (200%) en front a l’obesitat més lleu (65%). La seva teoria és que s’ha disparat el creixement de l’obesitat mòrbida, perquè els obesos amb patologia més lleu han sobrepassat el límit de la mòrbida.

L’obesitat es deu a un problema educacional i de cultura social, les persones tendim a sobrealimentar-nos i escollir una dieta basada en carbohidrats.  Els hidrats de carboni, segons el president de la SEC són  la molècula més fàcil de cremar, però si no et mous i fas exercici es transformen en greixos.

Es considera que una persona pateix obesitat mòrbida quan el seu Índex de Massa Corporal (IMC) és igual o superior a 40. El IMC és un indicatiu del pes d’una persona en relació a la seva alçada i es calcula mitjançant una divisió entre el pes en kilograms i l’alçada en metres quadrats.

Un IMC adequat és el que deu situar-se per sota de 25. Si se situa entre 25 i 30 es parla de sobrepès, i entre 30 i 40 d’una situació d’obesitat lleu.

Els resultats d’aquest estudi obliguen a prendre mesures preventives, per tal d’evitar el creixement d’aquesta patologia. Les autoritats sanitàries han d’elaborar campanyes per prevenir l’obesitat.

Per llegir la notícia completa cliqueu aquí.

Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació, Salut i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.