La Tuberculosi i la vacuna ruti a 30 Minuts

La Tuberculosis està considerada per l’OMS com una malaltia oblidada. Es calcula que  ⅓ de la població està infectat pel Bacil de Koch, percentatge que es tradueix en prop de 10.000.000 de persones infectades cada any, 2.000.000 de les quals acaben morint.

El programa 30 minuts de TV3 gira al voltant de la vacuna Ruti, desenvolupada pel grup de recerca de la Unitat de Tuberculosi Experimental de l’Hospital Universitari Germans Tries i Pujol de Badalona, liderat pel Dr. Pere-Joan Cardona. Es tracta d’una vacuna terapèutica basada en la hipòtesis dinàmica de la infecció latent, l’eficàcia de la qual ha estat demostrada en ratolins i altres animals més grans. L’organització Aurum Institute està duent a terme a Sud-àfrica la tercera fase dels assajos clínics, aquella on es prova l’eficàcia de la vacuna en individus infectats.

Alguns aspectes que es tracten al documental són:

• La necessitat de trobar alternatives que ajudin a reduir els períodes de duració dels tractaments actuals, sovint llargs (entre 6 mesos i 2 anys) i cars (entre 200 i 30.000 Euros).
  • L’escepticisme de la comunitat científica a l’hora d’acceptar noves teories.
  • La necessitat dels investigadors de ser coneguts i reconeguts per poder fer front a la dificultat de trobar finançament per als seus projectes i captar fons en un entorn competitiu.
  • La paradoxa de la voluntat de publicar els resultats en obert davant la necessitat de generar patents que incrementin l’interés pel projecte i atreguin inversions.

Aquesta entrada s'ha publicat en Farmàcia i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.