Avenços en la lluita contra l’Alzheimer

Aprofitant que ahir va ser el dia Mundial contra l’Alzheimer, malaltia que afecta a 36 milions de persones a tot el món i que és la primera causa de demència en persones d’edad avançada, us volem parlar del grup de recerca “Disseny i síntesi de nous compostos antiAlzheimer modificadors de la malaltia”, l’investigador principal del qual és el Dr. Diego Muñoz-Torrero del Departament de Farmacologia i Química Terapèutica de la Facultat de Farmàcia de la UB. Aquest grup va patentar el 22 de desembre de l’any passat un grup de compostos multipotents que bloquegen la cascada neurodegenerativa a diversos nivells en les etapes inicials de la malaltia. Un d’aquests compostos, que ha mostrat activitat in vitro superior al fàrmac de referència, el donepezil, s’assajarà en animals model de la malaltia d’Alzheimer per obtenir dades preliminars de la seva eficàcia i seguretat.

També us recomanem aquesta entrevista al Dr. Diego Muñoz-Torrero

(Font de la notícia: cliqueu aquí)

Aquesta entrada s'ha publicat en Ciència, Medicaments, Recerca, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.