PUC, préstec consorciat

A partir d’aquesta setmana s’ha ampliat el servei de préstec entre institucions membres del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya (CBUC), batejat amb el nom de PUC. Fins ara aquest servei es realitzava amb algunes limitacions. De manera presencial, només el podien gaudir els professors i investigadors, els alumnes de doctorat i el PAS de la UB, però no els alumnes de primer i segon cicle ni els de grau que havien de demanar i retornar els documents al centre on aquest es trobava. D’altra banda,  el préstec no presencial només es podia fer a través del nostre servei de Préstec Interbibliotecari.
Les millores en el servei són:

• ampliació del préstec in-situ a tots els membres de la UB
  • sol·licitud de documents de manera remota per part del propi usuari
  • retorn dels documents o bé a qualsevol biblioteca de la institució propietària del document o bé a qualsevol biblioteca del CRAI de la UB.

Podeu demanar documents de les següents institucions: Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat Pompeu Fabra, Universitat de Girona, Universitat de Lleida, Universitat Rovira i Virgili, Universitat Oberta de Catalunya i Biblioteca de Catalunya.
S’ha elaborat una guia d’ús del PUC, que us recomanem que llegiu. En aquesta guia s’explica pas a pas el procediment per demanar documents a través del Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya. També heu de consultar les condicions del servei per saber quants documents podeu demanar, quantes vegades podeu renovar el període de préstec i quina és la durada d’aquest període. Heu de tenir en compte que per poder fer servir aquest servei de préstec heu de:

• Estar registrat i actualitzat a la base de dades d’usuaris del servei de préstec del CRAI de la UB
  • No tenir documents en préstec vençuts
  • No estar bloquejat per sancions en el servei de préstec

I com sempre, podeu consultar al personal de les biblioteques qualsevol dubte o problema que tingueu.

Aquesta entrada s'ha publicat en CRAI, Serveis biblioteca i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.