Jornades Salut amb Seny: quatre pinzellades

Cartell Jornades Salut amb Seny

Fa uns dies vàrem fer difusió de les Jornades Salut amb Seny organitzades per Farmacriticxs i NoGracias. Per part de la Biblioteca, vam assistir a algunes de les intervencions que van resultar molt interessants. Sense afany de resumir, us apuntem aquí quatre pinzellades sobre els continguts tractats en aquestes:

• Vicenç Navarro (UPF i The Johns Hopkins University) reflexionà a l’entorn de la situació dels serveis públics en el context socio-econòmic actual. Vegeu el seu interessant bloc.
  • Lourdes Girona (FADPS, NoGracias) va comparar, mitjançant alguns exemples de fàrmacs que comparteixen el mateix principi actiu, la despesa farmacèutica hospitalària i a les oficines de farmàcia.Vva denunciar l’opacitat en la despesa farmacèutica als hospitals espanyols.
  • Antoni Esteve, en representació dels Laboratoris Esteve i la Fundació Antonio Esteve, va centrar la seva intervenció en el tema de la inversió en I+D.  Va presentar breument les línies d’investigació que actualment tenen obertes, entre elles algunes dedicades als anomenats medicaments orfes, és a dir, aquells que estan destinats a malalties poc freqüents o malalties rares (vegeu els documents del Catàleg de la Biblioteca indexats amb aquesta matèria).
  • Eduard Diogène (Fundació Institut Català de Farmacologia) va travar el seu discurs a l’entorn de la prescripció responsable ètica i professionalment. En un moment, es va fer referència al concepte de “biaix de publicació”, és a dir, la publicació de resultats en funció de la direcció i naturalesa d’aquests (vegeu la definició del MeSH). Segons Diogène, aquest fenomen afecta la publicació de molts dels estudis d’assajos clínics de fàrmacs . En aquest context, va insistir en la necessitat d’efectuar sempre una lectura crítica de la producció científica i va citar el Butlletí Groc, una font d’informació independent sobre terapèutica.
Aquesta entrada s'ha publicat en Farmàcia, Jornades, Medicaments i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.