RCUB: Portal de Revistes Científiques de la Universitat de Barcelona

El 2 de novembre es va posar en funcionament el Portal de Revistes Científiques de la Universitat de Barcelona (RCUB). Aquest portal recull les revistes científiques de temàtiques especialtizades que edita la pròpia Universitat de Barcelona.

La finalitat d’aquest portal és doble:

-Contribuir a la difusió i a una major visibilitat d’aquestes revistes

-I oferir als editors de la Universitat de Barcelona una eina per a la gestió i publicació de les seves revistes en format electrònic.

Per crear i gestionar el portal s’utilitza el programari de codi lliure Open Journal Systems (OJS), desenvolupat per Public Knowledge Project (PKP). Les característiques de l’OJS són:

• Configurar les característiques pròpies de la revista com seccions, procés de revisió, etc.
  • Crear els diferents rols per a cadascun dels diversos passos per a la publicació: administrador, editor, revisor, etc.
  • Gestionar tots els continguts i processos d’edició associats en línia
  • Plantilles de correu electrònic que es generen automàticament en el procés d’edició
  • Permet la consulta per autor, títol, resum, text complet
  • Permet obtenir la citació bibliogràfica recomanada
  • Recull d’estadístiques de consulta
  • Canals de sindicació de continguts: serveis d’alerta, RSS, etc.
Aquesta entrada s'ha publicat en Cercadors, Notícies, Novetat destacada, Recursos electrònics, Revistes, Serveis biblioteca, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.