Efectes beneficiosos del consum de fruits secs

Per primera vegada, un estudi científic descriu la relació entre el consum de fruita seca i un alt nivell de metabòlits de serotonina en pacients amb la síndrome metabòlica (MetS), una patologia que augmenta el risc de patir malalties cardiovasculars.

Aquest estudi que ha estat publicat per la revista Journal of Proteome Research i seleccionat per la Societat Americana de Química, han participat Cristina Andrés-Lacueva, Sara Tulipani, Rafael Llorach i Mar Garcia-Aloy, del Departament de Nutrició i Bromatologia de la UB; Olga Jáuregui, dels Centres Científics i Tecnològics de la UB (CCiTUB), i els experts Jordi Salas Salvadó, Patricia López-Uriarte i Mónica Bullo, de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i del Centre de Recerca Biomèdica en Xarxa – Fisiopatologia de l’Obesitat i la Nutrició (CIBERobn), de l’Institut de Salut Carles III.

Aquesta investigació és pionera, perquè aplica tècniques de metabolòmica per analitzar els efectes de la dieta en pacients amb MetS. Aquesta síndrome està relacionada amb la inflamació i l’estrès oxidatiu, i augmenta el risc de patir diabetis de tipus 2 i malalties cardiovasculars.

Els científics van trobar l’evidència de diversos canvis significatius després d’haver consumit fruita seca. Aquest treball, aporta uns primers resultats dels efectes beneficiosos del consum de fruita seca per reduir els nivells de substàncies associades amb processos inflamatoris i altres factors de risc cardiovascular en pacients amb MetS.

Per a més informació no dubteu en llegir l’estudi complert a: Tulipani, S.; Llorach, R; Jáuregui, O.; López-Uriarte, P.; Garcia-Aloy, M.; Bullo, M.; Salas-Salvadó, J.; Andrés-Lacueva, C. «Metabolomics Unveils Urinary Changes in Subjects with Metabolic Syndrome following 12-Week Nut Consumption». Journal of Proteome Research, 2011, 10 (11), pàg. 5047–5058. DOI: 10.1021/pr200514h.

Font: Notícies UB

Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.