Investiguen per produir llets que ajudin a prevenir l’osteoporosi i les malalties cardiovasculars

La Universidad Católica de Murcia (UCAM) i l’Institut Català de Ciències Cardiovasculars (ICCC), amb la col·laboració de Central Lechera Asturiana, estan desenvolupant dos projectes d’investigació per produir diversos tipus de llet amb la capacitat de prevenir l’osteoporosi i les malalties cardiovasculars.

La finalitat del projecte que desenvolupa l’ICCC és disminuir el colesterol en la sang per prevenir malalties cardiovasculars, mentre que la UCAM busca millorar l’absorció del calci de la llet, per prevenir l’osteoporosi i l’osteopènia.

Les dues investigacions s’inscriuen en el marc del projecte d’investigació en alimentació i salut Henufood, del que ja havíem fet referència al bloc en una notícia anterior.

El projecte de la UCAM està liderat pel doctor F. Javier López Román, coordinador de la Cátedra de Fisiología del Ejercicio, estudia la forma més eficient de enriquir la llet amb calci, amb l’objectiu de millorar la densitat òssia.

L’equip d’investigadors de l’ICCC, dirigits per la doctora Lina Badimon, investiga com prevenir les patologies cardiovasculars, mitjançant el control del colesterol. Per fer això, s’estan estudiant els productes lactis rics en fitosterols per veure com actuen per protegir el cor i el sistema vascular.

Per llegir la notícia completa cliqueu aquí.

Aquesta entrada s'ha publicat en Aliments i etiquetada amb , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.