Irisina, l’hormona de l’activitat física

Científics de l’Escola de Medicina de Harvard han descobert una hormona, batejada amb el nom d’Irisina, que es segrega amb la pràctica d’activitat física i que ajuda a cremar calories amb eficiència inclús quan ja s’ha acabat de fer exercici. Aquesta hormona, empleada com a fàrmac podria millorar el tractament de la diabetis i de la obesitat ja que, experiments realitzats amb ratolins han demostrat que aquells ratolins als quals se’ls va injectar irisina van millorar el control de nivell de sucre en sang i, aquells que eren obesos, van cremar més calories inclús menjant tant i movent-se tan poc com abans .

En una sèrie d’experiments presentats a la revista Nature, l’equip que ha portat a terme aquesta investigació ha demostrat que, a partir de la proteïna PGC1-alfa, es segrega aquesta hormona que  arriba a través de la sang a les cèl•lules de teixit adipós blanc (perjudicial per a la salut) i ajuda a que es converteixin en teixit adipós bru (beneficiós per a la salut).

Per ara, els investigadors de Harvard han observat que les persones físicament actives tenen nivells més elevats d’irisina que les sedentàries però falta comprovar si els beneficis observats en ratolins es repeteixen en les persones i si, dita hormona administrada com a fàrmac, té efectes secundaris acceptables.

Podeu llegir l’article sencer a la revista Nature consultable a través del Recercador de la UB.

Aquesta entrada s'ha publicat en Articles, Medicaments i etiquetada amb , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.