Darrers premis i ajuts a la recerca a professorat de la Facultat

Ajuts a la recerca 2011 de la Fundació MAPRE

En aquesta entrada ens fem ressò dels darrers premis i ajuts que han estat aconseguits per investigadors i investigadores de la Facultat:

El passat 3 de febrer el catedràtic Joan Bosch Cartes, del Departament de Farmacologia i Química Terapèutica, va ser distingit amb el premi GEPRONAT de recerca en química de productes naturals, que atorga el Grup Especialitzat de Química de Productes Naturals, de la Reial Societat Espanyola de Química (RSEQ). El professor Joan Bosch va ser degà de la facultat, és autor de molts articles publicats en revistes de prestigi i ha dirigit al llarg de la seva carrera prop de 40 tesis doctorals. Actualment codirigeix amb Mercedes Amat el Centre d’R+D en Síntesi Orgànica per a la Indústria Quimicofarmacèutica (SINTEFARMA), un centre creat el 2008 per fer recerca aplicada i d’innovació tecnològica en el camp de la síntesi orgànica conjuntament amb empreses. Vegeu-ne tota la notícia.

També hem de destacar que tres professores de la Facultat han obtingut els “Ajuts a la Investigació 2011” de la Fundació MAPFRE:

• Cristina Andrés Lacueva, professora del Departament de Nutrició i Bromatologia de la UB i cap del grup de Biomarcadors i Metabolòmica Nutricional i dels Aliments de la UB, rep finançament per al projecte “Efecte del consum de dietes riques en compostos fenòlics i la síndrome de fragilitat en la tercera edat”.
  • M. Carmen López Sabater, catedràtica del Departament de Nutrició i Bromatologia i investigadora principal del Grup de Recerca d’Antioxidants Naturals, Vins i Caves i Aspectes Nutricionals i Bromatològics dels Lípids, ha estat elegida per al projecte “Efecte del consum de l’oli d’oliva sobre el contingut fenòlic i la composició en àcids grassos de les lipoproteïnes d’alta densitat”.
  • Mercè Pallàs Lliberia, catedràtica del Departament de Farmacologia i Química Terapèutica i experta del Grup de Recerca en Neurofarmacologia: Prevenció de l’Envelliment i de la Mort Neuronal (GREN), el projecte finançat duu per títol “Efecte del resveratrol en la longevitat i producció d’amiloide beta en ratolins senescents”.

Llegiu-ne tota la notícia.

Aquesta entrada ha esta publicada en Farmàcia, Premis, Recerca. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.