Pas endavant de la UB en l’estudi dels polifenols

El grup de  recerca de Biomarcadors i Metabolòmica Nutricional i dels Aliments de la Universitat de Barcelona ha signat un conveni de col·laboració amb l’equip d’experts de l’Institut Nacional de Recerca Agronòmica (INRA) per desenvolupar la base de dades actualitzada Phenol-Explorer 2.0. L’acord està encapçalat per la professora Cristina Andrés-Lacueva del Departament de Nutrició i Bromatologia de la Facultat de Farmàcia i per Augustin Scalbert i Claudine Manach en representació de l’INRA i suposarà un gran avenç en l’estudi dels polifenols.

Phenol-Explorer 1.0 és la base de dades més gran sobre polifenols en aliments i està disponible en línea. Permet conèixer de forma senzilla aquestes substàncies presents en els aliments i és accessible al col·lectiu científic i de les empreses alimentàries. A través del nou projecte Phenol-Explorer 2.0 es vol donar un impuls en la recerca sobre els polifenols, que permetrà conèixer els metabòlits derivats del consum de productes rics en aquest compost i el paper que tenen en l’organisme humà, de cara a millorar la planificació de la recerca i la identificació de biomarcadors.

Podeu saber més sobre els polifenols consultant els llibres que hi ha sobre aquesta temàtica al Catàleg de la UB.

Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades, Ciència, Notícies, Recerca i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Pas endavant de la UB en l’estudi dels polifenols

1. Biblioteca de Física i Química ha dit:

Els comentaris estan tancats.