Canvis a PubMed

En els darrers mesos PubMed ha experimentat alguns canvis pel que fa a les seves funcionalitats de cerca:

• Filtres per reduir el nombre de resultats de la cerca:

Fins fa poc teníem disponible l’opció “Limits” a sota de la casella de cerca bàsica, des d’on podíem activar diversos filtres abans o després d’efectuar la cerca.

Ara els filtres es poden aplicar un cop ja som a la pantalla de resultats de la cerca, des de la barra lateral de l’esquerra. Els filtres disponibles són els mateixos que abans: text availability, publication dates, species, article types, etc. Per poder visualitzar-los tots cal prémer “Choose additional filters”. Des de “Manage filters” es poden parametritzar certes opcions de personalització a través del compte individual d’usuari My NCBI (més informació). Visualitzeu el següent vídeo de 2 minuts de durada:

• Cerca avançada:
    • A mesura que introduïm els termes que volem buscar als camps de cerca, aquests es van automàticament col·locant a la capsa de cerca de la part superior, juntament amb els operadors booleans que haguem escollit (per defecte AND).
    • Si teclegem un terme al camp “Mesh terms”, el sistema suggereix aquells termes que comencin igual, inclosos els termes no acceptats. Mentre que si busquem per l’índex del camp, aquest només ens mostrarà els termes acceptats.
    • Un cop construïda l’estratègia podem clicar sobre “Add to history”: aquesta opció és útil si volem continuar la cerca combinant-la amb nous termes en una cerca posterior o amb altres cerques que haguem efectuat prèviament. Si això no és necessari, podem clicar directament “Search” per anar a la pantalla de resultats.
    • Per modificar manualment l’estratègia de cerca podem clicar “Edit”: s’obrirà l’editor de la capsa de cerca de la part superior, i podrem modificar els termes entrats, els operadors escollits, afegir nous termes, etc.
    • Al menú “More resources” de la part superior, trobarem l’accés al “Single citation matcher” que serveix per localitzar ràpidament un article del qual ja en tenim tota o pràcticament tota la referència (en coneixem el títol, la revista, el volum, etc.)

Bona part d’aquestes funcionalitats queden fàcilment explicades en el següent vídeo de 2 minuts de durada:

PubMed és la plataforma d’accés gratuït produïda per la National Library of Medicine des d’on accedim a Medline, una de les principals bases de dades sobre biomedicina. Si necessiteu ajuda amb aquesta eina essencial per trobar literatura científica adreceu-vos a la biblioteca i sol·liciteu una sessió de formació a mida.

Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades, Recursos electrònics, Sessions de formació i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.