Mor Eduard Soler Cuyàs, activista farmacèutic

Dimecres es va cel·lebrar a la parròquia de la Bonanova de Sant Gervasi el funeral d’Eduard Soler Cuyàs, que va morir en un accident de trànsit el passat dissabte 26 de maig.

La notícia ha commocionat les entitats socials i solidàries catalanes. Eduard Soler era un activista fortament compromès amb la salut i l’ètica, actualment membre de la Junta de Justícia i Pau i membre de la Comissió d’Ètica i Medicaments d’aquesta entitat. També era membre de la Junta i responsable de projectes de Farmacèutics Mundi a Catalunya.

Va desenvolupar una llarga i intensa tasca en favor de la cooperació al desenvolupament en l`àmbit sanitari i farmacèutic. Va ser membre de la Junta i també president (2007-2009) de la Federació Catalana d’ONG per al Desenvolupament (FCONGD). També havia estat membre de CONCORD, coordinadora de les ONG de Desenvolupament d’Europa, on hi representava a la Coordinadora espanyola d’ONG, de la qual també havia estat vicepresident. Havia estat també director de la Fundació Sabadell Solidari (1997-2001) i cooperant de l’ONG Farmacèutics Sense Fronteres.

Soler estava també vinculat amb el teixit universitari català. A la nostra Facultat va impartir des del curs 1997-1998 i fins el 2009-2010 l’assignatura de lliure elecció “Introducció a la cooperació internacional i a l’ajut humanitari sanitari-farmacèutic”. Enguany va participar a l’assignatura “Bioètica”, on va presentar el documental de Farmamundi “El medicament, un dret segrestat”, del que ja us n’hem parlat en aquest bloc  i del que disposem a la Biblioteca de Farmàcia i a la Biblioteca de Medicina gràcies a la donació que a través d’ell va realitzar Farmacèutics Mundi (consulteu el Catàleg del CRAI). També va participar en les Jornades d’Orientació Professional en diverses ocasions i va propiciar diverses exposicions a la Facultat, com ara «Guatemala: salut i medicina maia», organitzada per Farmacèutics Mundi el 2009, la mostra fotogràfica «Els objectius del mil·lenni», organitzada per Medicus Mundi Catalunya i Farmacèutics Mundi el 2010 i «La salut, un dret universal», organitzada per Farmacèutics Mundi i Medicus Mundi Catalunya el 2011. La farmàcia que regentava era un centre acreditat per la Facultat de Farmàcia on acollia, des de feia temps, estudiants de l’assignatura Estades en Pràctiques Tutelades que ell tutoritzava.

Des d’aquí volem afegir-nos a la pena per la seva pèrdua i fer arribar el nostre condol a la seva  família, amics i col·laboradors.

Us encoratgem a escoltar el seu discurs i opinions sobre el sector farmacèutic i el dret universal a la salut:

Podeu llegir algunes de les expressions de dolor per la seva mort que s’han esdevingut aquests darreres dies:

Aquesta entrada s'ha publicat en Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Farmàcia i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.