Efectes secundaris

Al suplement ES del diari La Vanguardia del passat dia 2 de juny, es va publicar un curiós i divertit article sobre alguns medicaments i teràpies antics i els seus efectes secundaris. L’article va acompanyat per les reproduccions d’alguns anuncis publicats a diaris d’aquests medicaments. Vists des del punt de vista actual resulten sorprenents i fins i tot una mica esfereïdors. Només un parell d’exemples: un xarop per la tos amb heroïna o una pasta de dents radioactiva. Entre les teràpies, es parla de les sagnies, les lobotomies o les que servien per guarir l'”histèria femenina”.
Podeu consultar l’article sencer a través de l’Hemeroteca de La Vanguardia, si en sou subscriptors o ho feu des de qualsevol ordinador de la UB, cercant el número del dia 2 de juny de 2012, el suplement ES, a les pàgines 30 a 34.
Us oferim una petita selecció d’obres escrites per professors de la nostra facultat, relacionades amb la història de la farmàcia, els medicaments i els aliments i que formen part dels nostres fons:

Finalment, volem destacar les col·leccions del Museu d’Història de la Farmàcia Catalana, que es troba a la nostra facultat i una de les quals es troba allotjada a la nostra biblioteca, concretament l’anomenada Pharmakoteka, formada per més de quatre mil especialitats farmacèutiques antigues. I també la col·lecció sobre la indústria làctica catalana que poseeix el Jordi Viader Riera.

Aquesta entrada ha esta publicada en Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Farmàcia, Història, Medicaments. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Efectes secundaris

1. pmartinezcor ha dit:

Molt curiós

Els comentaris estan tancats.